Când a fost introdusă în România, fără succes, pentru prima dată ora de iarnă

Data actualizării: | Data publicării:
Ceas deșteptător, sursa pixabay/ autor Štěpán Vraný
Descriere foto: Ceas deșteptător, sursa pixabay/ autor Štěpán Vraný

În România, orarul de vară a fost introdus pentru prima dată, fără prea mare succes, în 1931.

Atunci a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 171 din iulie 1931 Legea pentru stabilirea orei oficiale în România.

Începând cu anul 1979, ora de vară a fost instituită permanent în ţara noastră şi, până în anul 1997, trecerea la ora de vară s-a făcut în ultima duminică a lunii martie iar la ora de iarnă, în ultima duminică a lunii septembrie.

Începând cu anul anul 1998, potrivit Ordonanţei de Guvern nr. 20 din 18 august 1997, trecerea la ora de vară se face în ultima duminică a lunii martie iar la ora de iarnă, în ultima duminică a lunii octombrie.

 

Ce se întâmplă cu programul trenurilor

În noaptea de sâmbătă, 26 octombrie, spre duminică, 27 octombrie, se va face trecerea la ora de iarnă în acest an. Prin urmare, oamenii trebuie să îşi regleze ceasurile, să le dea cu o oră înapoi, ora 4:00 devenind ora 3:00. Majoritatea telefoanelor, tabletelor sau laptopurilor fac acest lucru automat.

De asemenea, 81 de trenuri aparţinând tuturor operatorilor de transport feroviar de călători vor staţiona, în toată țara, timp de 4.860 de minute pentru trecerea la ora oficială de iarnă, în noaptea de sâmbătă spre duminică, anunță CFR SA.

Potrivit administratorului de infrastructură feroviară publică, activitatea de transport feroviar va trece, începând de duminică, 27 octombrie 2024, la ora Europei Orientale, ora 04:00 devenind ora 03:00. Astfel, în noaptea de 26/27 octombrie 2024, trenurile de călători şi marfă vor fi expediate din staţiile de plecare conform orei oficiale de vară, până la ora 4:00, care va deveni ora 3:00.

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4:00 (ora oficială de vară) vor opri în staţiile de parcurs - de regulă în prima staţie de oprire destinată călătorilor, evitând opririle în staţiile intermediare - şi vor pleca după noua oră a Europei Orientale.

Citește și articolul - Trecerea la ora de iarnă te poate băga în spital! Top 5 metode pentru a depăși mai ușor acest moment https://www.spectacola.ro/trecerea-la-ora-de-iarna-te-poate-baga-in-spital-top-5-metode-pentru-a-depasi-mai-usor-acest-moment_42199.html 

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4:00, care devine ora 3:00, şi care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la destinaţie, vor continua mersul până la staţia finală.

Trenurile de marfă aflate în circulaţie după ora 4:00 (care devine ora 3:00) vor continua mersul până la staţia finală, precizează compania. Deoarece şi în ţările vecine se aplică trecerea la ora oficială a Europei, trenurile care circulă între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina şi Bulgaria, la data de 27 octombrie 2024, vor respecta orarul stabilit în mersul de tren în vigoare.

La nivel naţional, pe raza a şapte sucursale regionale de cale ferată, 81 de trenuri de călători vor fi afectate de schimbarea orei, dintre care 57 de trenuri aparţin operatorului de stat CFR Călători şi 24 de trenuri sunt operate de operatori privaţi, astfel: 48 de trenuri - aşteaptă la îndrumare şi 33 de trenuri aşteaptă pe parcurs, scrie Agerpres.

 

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andrei Itu | Categorie: Stiri


Get it on App Store Get it on Google Play



pixel