Damian Anfile vorbește despre ce înseamnă Învierea lui Hristos și despre modul în care acest eveniment central dă naștere și conturează Anul Nou Liturgic.
În cuvintele lui Damian Anfile, absolvent de Teologie, se dezvăluie un univers al semnificațiilor profunde și al înțelegerii ciclului liturgic creștin. Într-o discuție în cadrul podcastului „Vreau să știu”, moderat de Cătălin Oprișan, Damian Anfile aduce în prim-plan semnificațiile momentelor esențiale din calendarul bisericesc.
Te-ar putea interesa și: Marilu, declarație uimitoare după despărțire: „Casa a fost dintotdeauna a mea, luată cu banii mei. Nu a existat niciun partaj”
Perioadele liturgice din calendarul bisericesc, conform analizei lui Damian Anfile, sunt structurate, reflectând importanța Învierii lui Hristos în viața creștinilor, acesta menționând cele trei perioade majore: Octoihul, Triodul și Penticostarul și evidențiind modul în care acestea definesc și influențează viața spirituală a creștinilor.
„Perioadele sărbătorilor, din punct de vedere bisericesc, se împart în 3. Octoih, Triod, în care intrăm în perioada postului Paștelui și din care ieșim în noaptea de Înviere. Ultima slujbă din triod se face înaintea slujbei de Înviere.
Și acolo trecem în perioada Penticostarului (penta - 50, care e cuprins între Paști și perioada Rusaliilor). Din punct de vedere a anului bisericesc, anul nou e de Paște. Anul nou pe vechi e pe 1 septembrie, dar anul nou din punct de vedere liturgic, când se ia totul de la capăt, este de Înviere.
Cărțile bisericești de slujbă pornesc de la Înviere. Prima pagină - ai slujba de Înviere. Și de acolo derulezi mai departe. Pentru că simbolismul Învierii este de început al începuturilor”, a spus Damian Anfile.
Aici, Damian Anfile subliniază că simbolismul Învierii este un început al tuturor începuturilor, iar cărțile bisericești de slujbă își primele pagini dedicate acestei sărbători.
Perioada Penticostarului, după cum explică Damian Anfile, se întinde între Paște și Rusaliile sau Pogorârea Sfântului Duh. Aici, el evidențiază importanța numerologică a numelui, marcând cele 50 de zile între Paște și Pogorârea Duhului Sfânt.
„De acolo a început tot: evenimentele din perioada lui Hristos și imediat după primul secol, cel care, de fapt, pun bazele bisericii creștine și în care se produc evenimentele pe care le serbăm noi în ciclul pascal. Ciclul pascal începe, propriu-zis, cu noaptea de Înviere și se termină 40 de zile, mai târziu, la Înălțare, dar, de fapt, toată perioada se încheie de Rusalii sau la 50 de zile după. Avem o perioadă de 50 de zile, în care prăznuim lucrurile legate de Înviere. Asta este memoria pe care vrem să o păstrăm”, a mai spus Damian Anfile.
Te-ar putea interesa și: Marilu, despre zvonurile cu strategia de marketing: „Am monetizarea oprită pe Youtube de peste 2 ani. Mi se pare deplasat”
După Înălțarea lui Hristos, conform spuselor lui Damian Anfile, începe misiunea Bisericii Creștine în lume. El menționează cuvintele lui Iisus către apostoli, care îi îndeamnă să propovăduiască Evanghelia și să mărturisească credința în toată lumea.
„După Înălțarea Domnului, Iisus ne mai spune câteva cuvinte legate de: „Mergeți în toată lumea, propovăduiți Evanghelia în toată făptura. Vă voi da puteri, păcatele pe care le veți ierta vor fi iertate, pe cele pe care le veți ține, ținute vor fi. În numele Meu veți face minuni”, după care se ridică la cer. Evangheliile opresc relatarea la momentul Înălțării.
Luca vorbește despre ceea ce se întâmpllă după Înălțare, evenimentul capital în ceea ce privește misiunea bisericii creștine, este cel al Rusaliilor, Pogorârea Sfântului Duh”, a mai explicat Damian Anfile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News