Crina Matei: „În Femeia, eterna poveste, publicul se întâlnește cu parfumul boem al Bucureștiului interbelic”

Data publicării:

Spectacolul “Femeia, eterna poveste”, producţie a Teatrului “Stela Popescu”, o poveste interbelică în regia lui Attila Vizauer, pe un scenariu de Ema Stere, scenografia Anca Albani, coregrafia Ioana Macarie, se joacă pentru prima oară la Teatrul Nottara, Sala Olga Tudorache, pe 16 iunie, ora 19. În distribuţie, Crina Matei, Daniel Filipescu, Ana Maria Ivan, Cristian Neacșu, Sorin Aurel Sandu, Viorel Păunescu si nu numai.

“Femeia, eterna poveste” la Teatrul Nottara, pe 16 iunie

 

Acţiunea se petrece pe terasa localului bucureștean „Leul și cârnatul”, într-o seară de vară, prin 1937 sau 1938. Protagoniștii sunt Maria (Ana Maria Ivan), proaspăt angajată la bucătărie și chelnerul Pavel (Cristian Neacşu). Povestea evoluează în jurul celor care se află în local, printre care Maria recunoaște un bărbat de la o masă, cel care urma să se căsătorească cu stăpâna ei, Tita Cristescu, ucisă în ziua de Crăciun a anului 1935. Bărbatul este acum însoţit de o tânără şi, pentru ea, plăteşte o dedicaţie care deschide programul muzical al serii. Povestea alternează cu momente muzicale celebre ale vremii, pe care le veţi recunoaşte cu siguranţă, în interpretarea Crinei Matei şi a lui Daniel Filipescu, precum Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seară, Femeia, eterna poveste, Ce faci astă seară tu şi nu numai. La acea vreme, moartea Titei Cristescu fusese un scandal imens în presă, cu atât mai mult cu cât personajele implicate erau oameni importanți. Tita Cristescu era fiica lui Gheorghe Cristescu, zis „Plăpumarul”, unul dintre fondatorii și primul secretar al Partidului Comunist Român, iar cel despre care se credea că a omorât-o era celebrul inginer Liviu Ciulei.

Actriţa Crina Matei recomandă acest spectacol, unul dintre cele mai longevive al Teatrului Stela Popescu : „În Femeia, eterna poveste, publicul se întâlnește cu parfumul boem al Bucureștiului interbelic, cu grădinile lui de vară, inspirate din Parisul al cărui nume și modă le împrumută. Muzica este frumoasă, versurile romantice sau comice, pe alocuri. Iar domnișoara Dorothee, pe care o interpretez, cântă sau își consumă scurte înțepături amicale sau de amor cu partenerul de scenă, prea uitătorul galeș în jurul său, maestrul Titi. Costumele sunt splendide (create de scenografa Anca Albani), iar gureșa și prețioasa Dorothee, le plimbă mândră pe scenă, aruncând ocheade mesenilor ce au venit să o asculte. Și asta, în timp ce spectatorul asistă, întrerupt de câte o melodioară veselă sau melancolică, la o poveste inspirată din celebrele crime ale vremii, relatată de nurlia Maria de la bucătărie.”

 

O seară de desfătări muzicale și dueluri spirituale se transformă încet în seara plină de suspansul dezlegării unei intrigi polițiste, spre a sfârși într-o farsă ce lasă totuși o umbră de îndoială. La final, spectatorul va rămâne cu curiozitatea de a răsfoi istoriile Bucureștiului, de a regăsi imaginile sale în nuanțe de sepia și oamenii săi cu poveștile lor pasionale.

 

 

FEMEIA, ETERNA POVESTE

poveste interbelică după un scenariu de Ema Stere

 

Un spectacol de Attila Vizauer

 

            Un spectacol despre Bucureștiul de odinioară cu atmosfera sa cuceritoare ce și-a păstrat farmecul peste ani, despre umorul rafinat și șarjele spirituale dintre clienții care îi transformau cochetele terase în  veritabile arene pentru dueluri intelectuale sau mondene....

             "Femeia, eterna poveste" propune o seară de desfătări muzicale interbelice peste care se țese treptat suspansul dezlegării unei intrigi polițiste. Finalul cu iz de farsă lasă intenționat publicului o umbră de îndoială învăluită în abur de legendă.

            Melodii celebre interpretate live, o coregrafie remarcabilă și pasiunea actorilor sunt amplasate într-un spațiu scenic rafinat ce descrie sugestiv aerul unui București cosmopolit demult apus, care trezește până în zilele noastre admirație, atracție și încântare.

            Teatrul Stela Popescu vă propune o seară cu aer vintage la finalul căreia sperăm să vă fi stârnit curiozitatea de a răsfoi prin istoriile Bucureștiului, în căutarea imaginilor sale învechite în nuanțe de sepia și a oamenilor cu poveștile lor pasionale.

           

ECHIPA DE CREAȚIE:

 

Regia: Attila Vizauer
Scenografia: Anca Albani

Aranjamentul muzical: Raul Kusak
Coregrafia: Ioana Macarie

 

DISTRIBUȚIA:


Domnișoara Dorothea - Crina Matei
Maestrul Dorel - Daniel Filipescu
Maria, ajutor de bucătar - Ana Maria Ivan
Pavel, ospătar la "Leul și cârnatul" - Cristian Neacșu
Monsieur Jacques, bucătarul restaurantului "Leul și cârnatul" - Sorin Aurel Sandu
Gicuțu, îngrijitorul localului - Viorel Păunescu

 

Muzicieni:

Gabriel Stănescu - vioară; Ionuț Preda/Emilian Ciobanu - acordeon; Raul Kusak / Alexandru Burcă / Alexandru Răileanu / Viorel Andrinoiu - pian

 

Dansatori: Cristina Marin Neagu, Carmen Mărgărit, Ruxandra Stanciu, Lari Ciucle, Cosmin Vasile, Florentin Munteanu

 

Acces 16 +

Durata: 60 de minute, fără pauză

 

Premiera: București, 18 ianuarie 2019, ora 19:00, Palatul Național al Copiilor, Sala Mică



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Teatru - Opera


Get it on App Store Get it on Google Play



pixel