Specialiștii au identificat mai multe lucruri care te pot ajuta să te menții concentrat pe parcursul lucrului de acasă.
Procentul persoanelor care lucrează de acasă a crescut de peste trei ori numai între 2019 și 2021. Și, chiar dacă multe birouri s-au redeschis acum, o mare parte dintre joburi continuă să funcționeze în sistemul remote. Cu siguranță că acest lucru are avantajele sale, cum ar fi faptul că sari peste naveta zilnică și rămâi în hainele tale confortabile, dar, totodată, poate avea și capcanele sale. Și anume, este mai greu să fii productiv atunci când lucrezi de acasă, dacă pisica ta se urcă peste tot pe birou, dacă soțul tău dă buzna în cameră sau dacă observi niște vase în chiuvetă care trebuie spălate, notează Bestlife.
1. Adoptă o rutină de dimineață
"Motivația de dimineață vă alimentează productivitatea generală", spune Rocco Del Greco, un antrenor de productivitate la locul de muncă.
Începe prin a găsi câteva ritualuri matinale care te ajută să te simți plin de energie și inspirație, fie că asta înseamnă să faci o plimbare afară, să scrii în jurnal despre obiectivele tale sau să iei un mic dejun nutritiv și să citești știrile.
2. Lasă lumina naturală să pătrundă în casă
Cercetările au arătat că persoanele care petrec mai mult timp în lumină naturală decât în lumină artificială au o productivitate și o vigilență mai mare. Așadar, ia în considerare posibilitatea de a-ți plasa biroul lângă o fereastră.
"Lumina naturală nu reduce doar tensiunea asupra ochilor, ci poate îmbunătăți și starea de spirit", spune Artem Kropovinsky, designer de interior. "Lumina naturală ajută, de asemenea, la menținerea ritmului circadian sub control, promovând un somn mai bun - și, în consecință, o mai bună productivitate."
3. Amenajează-ți un spațiu de lucru special
"Problema cu munca de acasă pentru multe persoane constă în liniile neclare dintre muncă și viața personală", spune Kropovinsky. "Cei mai mulți oameni au casele lor concepute ca un spațiu pentru relaxare, confort și timp personal. Atunci când aceste zone se transformă brusc într-un spațiu de lucru, se creează o disonanță cognitivă."
Din acest motiv, Kropovinsky spune că este esențial să aveți o zonă separată dedicată exclusiv muncii, care poate ajuta la crearea unei limite între viața profesională și cea de acasă.
4. Optează pentru un birou unde să stai în picioare
Un studiu din 2011 a constatat că persoanele care folosesc birouri în picioare resimt mai puțin stres și oboseală decât cele care rămân așezate în timp ce lucrează. Nu numai atât, dar 87% dintre cei care folosesc birouri în picioare au raportat o creștere a energiei pe parcursul zilei de lucru.
Potrivit lui Shaffer, acest lucru se poate datora faptului că birourile în picioare cresc circulația în tot corpul - inclusiv la creier.
5. Ține la îndemână obiectele indispensabile
Asigură-te că toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ți face treaba sunt la îndemână. Potrivit lui Nicole Gabai, aceasta este una dintre cele mai simple modalități de a menține productivitatea în timp ce lucrezi de acasă.
Obiectele pe care le folosești doar din când în când - de exemplu, o imprimantă sau o cameră web - pot fi plasate în alte zone ale spațiului de lucru.
6. Fă-ți un program de lucru
Atunci când lucrezi de acasă, este tentant să-ți faci propriul program și să iei pauză când ai chef. Dar experții nu recomandă această abordare.
"Mai ales dacă lucrezi pentru tine însuți, stabilește orele pentru ziua ta de lucru și încearcă să le respecți", spune Bass.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News