Stresul de la locul de muncă ne poate lua tot ce e mai bun din noi. Să simți o oarecare tensiune este normal, mai ales dacă te confrunți cu un termen limită iminent sau cu o sarcină dificilă. Dar atunci când stresul de la locul de muncă devine cronic, poate ajunge să vă afecteze atât bunăstarea fizică, cât și cea emoțională.
Experimentarea tensiunii la locul de muncă este inevitabilă - chiar dacă vă place ceea ce faceți - dar există măsuri pe care le puteți lua pentru a menține stresul de la locul de muncă la un nivel minim. Iată câteva dintre ele:
1. Fiți conștienți de modul în care vă afectează
Acest lucru poate părea prea simplu, dar este ușor să subestimezi cât de mult te afectează stresul. Luați aminte dacă vă găsiți epuizat emoțional și pesimist la sfârșitul zilei.
Expunerea pe termen lung la stresul necontrolat poate avea un impact asupra corpului și sănătății mentale, iar cercetările recente sugerează o legătură potențială între epuizarea legată de muncă și depresia și anxietatea.
2. Scrieți-vă factorii de stres
Identificarea și înregistrarea situațiilor stresante vă poate ajuta să înțelegeți ce vă deranjează. Unele dintre acestea pot fi surse subtile de tensiune, cum ar fi un spațiu de lucru inconfortabil sau o călătorie lungă.
Țineți un jurnal timp de 1 săptămână pentru a vă urmări factorii declanșatori de stres și reacțiile dvs. la aceștia. Asigurați-vă că includeți persoanele, locurile și evenimentele care v-au provocat un răspuns fizic, mental sau emoțional.
În timp ce scrieți, întrebați-vă:
Cum m-a făcut asta să mă simt? (Speriat, furios, rănit?)
Care a fost reacția mea?
Care sunt câteva modalități de rezolvare? (Cum pot găsi soluții la acest factor de stres?)
3. Luați-vă timp pentru a vă reîncărca
Să vă luați chiar și câteva minute de timp personal în timpul unei zile aglomerate poate ajuta la prevenirea epuizării.
Ascultarea unui podcast interesant între întâlniri sau vizionarea unui videoclip amuzant pe Youtube vă poate oferi pauze relaxante pe parcursul zilei.
De asemenea, este important să faceți pauze în care să nu vă gândiți la locul de muncă prin faptul că nu verificați e-mailurile legate de muncă în timpul liber sau că vă deconectați de la telefon seara.
4. Perfecționați-vă abilitățile de gestionare a timpului
Uneori, faptul că te simți copleșit de muncă se reduce la cât de organizat ești. Încercați să vă stabiliți o listă de priorități la începutul săptămânii de lucru, pregătind sarcinile și clasificându-le în funcție de importanță.
5. Echilibrează-ți munca și viața personală
A fi disponibil non-stop vă va epuiza cu ușurință. Este important să creați limite clare între viața profesională și cea personală pentru a vă ajuta să evitați potențialul stres.
O parte din acest lucru înseamnă să vă rezervați timp pentru socializare și să stabiliți reguli pentru când veți verifica e-mailurile sau veți răspunde la apeluri telefonice, potrivit healthline.com
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News