Cu toate că a luat o pauză de la viața publică, George Buhnici spune cum au stat, de fapt, lucrurile imediat după scandalul de anul trecut.
George Buhnici, uitat de ceva timp de publicul român, „revine„ în forță după o pauză de cel puțin un an, după scandalul pe care l-a avut din cauza afirmațiilor sale de anul trecut.
În luna iulie, vloggerul a declarat că soția lui „arată ca o minoră”, după care le-a îndemnat pe femei să facă mai mult sport: "Venim la mare ca să vedem piele, aș vrea ca pielea aia să n-aibă vergeturi", a mai spus el, printre altele.
Prezent în podcastul lui Mihai Morar, influencerul a vorbit despre primele momente de după incident, când a fost amendat și de CNCD (N.R. Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării), iar urmăritorii lui vor afla că, de fapt, în ciuda faptului că a fost aspru criticat de publicul român, vloggerul nu a avut de suferit „real, în cifre, după cum spune chiar el.
Specialiștii în imagine la care a apelat George Buhnici i-ar fi oferit statistici bune, având în vedere că ce anticipaseră aceștia se adeverise. După numai șase luni, influencerul își „revenea” la capitolul cifre: „Eu am pierdut în primele două săptămâni. Am pierdut de pe canal vreo 15.000 de abonați, adică 1%. După ce am stat de vorbă cu consultanții mi-au spus că orice aș face, vreo șase luni va fi „doliu”. Fix după cele șase luni a început rata de abonare să crească la loc.”
În primele săptămâni, el a avut și câte 300 de persoane care „plecau” de pe canalul său de Youtube, un număr cu mare importanța din câte sugerează acesta. Mai mult de atât, George Buhnici avea o reacție cel puțin interesantă când vedea cifrele: „În fiecare zi, cei care se abonau erau mereu mai puțini decât cei care plecau. De fiecare dată când publicam ceva...și devenise așa un obiectiv să vedem „Câți pleacă azi”. Am avut zi cu câte 300 de oameni care plecau. În mintea mea era „Mulțumesc, e ok.”. Mă bucuram că nu e mai mare numărul, iar în același timp, mi-a luat mult timp să accept ideea că e mai bine dacă omul ăla a dat unsubscribe, dacă omul ăla nu vrea să mă vadă.”
Consultanții i-ar fi câștigat încrederea, mai ales după ce trecuseră cele șase luni, când rata „influenței” vloggerului începuse să fie din nou pe plus. Ba mai mult, acum stă mai bine ca înainte de scandal: „După șase luni a reînceput rata de creștere, acum suntem cu numărul de abonați mai bine decât eram înainte de scandal. Traficul însă nu mai este fix același pentru că a explodat shorturile cu Tik Tok, dar am compensat pe partea aia. ”
Cu toate că scandalul pe care l-a creat în urmă cu un an a avut un impact puternic asupra publicului român, rata de „apreciere” a influencerului a rămas aceeași, adică peste 90% likeuri, în medie, la videoclipurile postate de el: „Mi-a plăcut să mă uit la rata de dislike la clipuri. Noi creatorii vedem. La mine în istoric era undeva la 96 sau 97, rata de like versus dislike. Câtă vreme suntem peste 90% de like-uri stăm bine. A fost o perioadă 95, 94, și după a început să crească iar.”
Urmărind cifrele, el și-a pus o întrebare existențială, și anume de ce este atât de rău, dacă nu este așa „rău”, mai ales în cifre. El abordase o strategie diferită pentru a se menține în grafic:
„Am zis că nu e atât de rău. Dar, de ce pare atât de rău dacă nu e atât de „rău” pe cifre? Pentru că în fața audienței, oamenii erau aceiași. În termeni reali nu prea am pierdut public total, doar că a trebuit să mă reorientez, în sensul că a mai trebuit să prind pe zona de Instagram și Tik Tok. Chiar înainte de acel incident începusem să mă detașez de Youtube că are o energie greu de dus”
În cele din urmă, discursul său a culminat cu părerea de rău pe care ar simți-o, iar cu toate astea, el transmite că lucrurile ar trebui să meargă mai departe:
„Admit că a fost o prostie, iartă-mă, chiar admit că a fost o prostie, hai să trecem mai departe, eu nu sunt așa. Dar nu poți cere chestia asta tuturor că nu suntem toți la fel. Pe partea de comunitate eu nu am avut probleme reale, în afara de zona de comentarii de pe Facebook.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News