Industria jocurilor video este evaluată la peste 200 de miliarde de dolari, iar creșterea anuală este estimată la peste 12%, în fiecare an. Evoluția tehnologică și competitivitatea din piață fac ca această industrie să crească într-un ritm accelerat de la an la an.
Este una dintre cele mai dezvoltate ramuri din industria de divertisment, în timp ce industria muzicală este evaluată la peste 15 miliarde de dolari, iar cea a filmelor la puțin peste 35 de miliarde de dolari.
Industria jocurilor video poate fi un exemplu pentru celelalte industrii? Cu siguranță! Muzicienii, de exemplu, pot învăța multe de la industria de gaming. Nu e suficient doar producerea de muzică, dar și modul de implementare a tehnologiei și promovarea joacă un rol important în succesul industriei muzicale.
De exemplu, în lumea jocurilor video, cea mai mare franciză media din lume este Pokémon. Iar simulatorul Grand Theft Auto V (Statele Unite), de la lansarea sa în 2011, a avut mai multe încasări decât orice film realizat vreodată. Aceasta include Star Wars (Electronic Arts), care ar putea strânge doar 3 miliarde de dolari față de cei 6 miliarde de dolari ai GTA.
muzicienii se pot inspira din industria de jocuri (foto: unsplash.com)
Vorbim de sume impresionante care nu pot fi atinse de superstaruri de-a lungul vieții, precum Bowie și Beatles. Pe scurt, industria jocurilor a explodat în moduri în care nicio altă media nu a făcut-o. Toate acestea ridică întrebarea: ce poate învăța industria muzicală din acest sector?
Să aruncăm o privire la modul în care industria jocurilor a ajuns la aceste sumi amețitoare, mecanismele pe care le folosesc pentru a implica și atrage jucătorii și cum muzicienii pot începe să intre în acțiune. Dar înainte de toate, să aruncăm o privire asupra istoriei jocurilor video și cum a reușit să câștige atât de mult în popularitate în doar 50 de ani.
Primul joc video a apărut în 1972, când un punct alb sărea între două linii subțiri albe. A fost botezat Pong și toată lumea era fascinată de modul în care sistemul înțelegea mișcarea și acționa în urma unor comenzi. Jocurile arcade Pong au cucerit lumea, aducând peste 30 000 – 40 000 de dolari zilnic, ceea ce la acea vreme erau sume uriașe.
Astăzi, dezvoltatorii de jocuri se luptă să găsească noi modalități prin care oamenii să se joace și să creeze noi console de jocuri video care să revoluționeze din nou industria.
Deși Nintendo Switch poate să nu aibă puterea grafică sau de procesare a consolelor concurente, și-a menținut prețul într-un mod pe care Sony și Microsoft nu îl pot gestiona oferind jucătorilor ceva diferit.
Când dezvoltatorii de jocuri au început să introducă conținut nou sezonier pentru jocurile existente, le-a permis jucătorilor să investească în conținut nou pentru jocurile lor preferate, deblocând niveluri suplimentare, hărți și design de personaje.
Cheia pentru dezvoltatori a fost crearea de conținut nou, astfel încât jucătorii să cheltuiască sume mai mici în mod recurent. Au apărut și jocurile care pot fi practicate doar pe bază de abonament, dar asta nu i-a împiedicat pe jucători să nu continue joaca. Jucătorii sunt întotdeauna liberi să cheltuiască mai mult pentru jocurile lor preferate.
Inclusiv industria de gambling a prosperat rapid în ultimii 40 de ani, odată cu evoluția și dezvoltarea sloturilor video, iar o creștere puternică în popularitate a fost înregistrată odată cu dezvoltarea internetului la scară mondială. Astăzi, pasionații de jocuri de casino online pot accesa o platformă digitală direct de pe un laptop / desktop sau smartphone, din confortul propriului cămin.
Jocurile, prin natura lor sunt competitive și dezvoltă competitivitatea în jucători. Titluri populare pentru multiplayer, cum ar fi Call of Duty de la Activision Blizzard, vă transpune într-un câmp de bătălie unde vă luptați pentru a fi încoronați învingători. Cu toate acestea, chiar și jocurile single player stârnesc spiritul competitiv al unui jucător, încurajându-vă să vă îmbunătățiți constant performanța anterioară.
Să nu uităm că unul dintre cele mai practicate jocuri pe smartphone este Candy Crush. Putem spune că un succes al jocurilor stă în faptul că sunt deschise unui public mai mare și diversificat.
Cum pot muzicienii să folosească industria de jocuri în favoarealor? Muzicienii pot începe să caute aceste „micro-stimulente” ca pe o oportunitate de a-și „gamifica” propria producție.
Sunt jocuri care produc bani din addonuri și recuzită care sunt cumpărate de jucători, altele din abonamentele făcute de jucători. Sunt și jocuri care nu iau bani de la jucători, dar introduc reclame, fie prin intermediul bannerelor, fie reclame video în cadrul jocurilor. Sunt tot forme de monetizare.
Toate aceste metode, totuși, se bazează pe ademenirea – și, mai important, pe menținerea – a unei baze de jucători implicate. Aici își joacă rolul elementele pe care tocmai le-am analizat. Actualizările online care dau o nouă viață unui joc, turneele competitive care transformă jocurile video într-un sport pentru spectatori.
Trebuie să remarcăm faptul că, în prezent, nu există joc fără coloană sonoră. Muzica ajută la crearea identității unui joc video. Dar nu a fost mereu așa. Primele jocuri abia puteau fi realizate pentru a rula pe tehnologii de 8 biți.
În schimb jocurile video de astăzi includ tehnologii de ultimă generație în afișarea imaginilor și redarea muzicii. Când DJ-ul Marshmello a participat la primul concert din jocul Fortnite, aproape 11 milioane de oameni s-au conectat online. Încă aproape 50 de milioane l-au vizionat pe YouTube.
Deci, unde este încrucișarea dintre jocurile video și muzică? La urma urmei, odată ce o piesă a fost lansată, este puțin probabil ca mulți muzicieni să se întoarcă la ea, să o modifice, să o schimbe, să o editeze, să o adapteze, să adauge efecte muzicale sau orice altceva – și totul gratuit pentru ascultători. Ca și filmele, cea mai mare parte a muzicii există într-o stare de bază, ceea ce nu putem spune același lucru despre jocuri.
Muzicienii de top descoperă deja secretul: conținut în ediție limitată, cum ar fi articole tematice. Cu alte cuvinte, tactici mai mici de monetizare, suficient de ieftine pentru a atrage cea mai mare cotă de audiență și suficient de exclusive pentru a fi tentați să cumpere.
Muzicienii își pot monetiza munca și prin donații sau prin vinderea de bilete virtuale pentru diferite concerte organizate în mediul digital. Nu este eclus ca în Metaverse să putem asista la astfel de evenimente muzicale pentru care cu siguranță vom plăti.
O altă sursă de monetizare stă în piesele licențiate. Oricine dorește să folosească melodiile respective în scop comercial trebuie să plătească taxe către producători. Inclusiv producătorii de jocuri apelează la muzică licențiată. Și exemplele pot continua
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News