„Jurnalul unei iubiri”, premieră de teatru-dans-multimedia pe scena Operei Naționale București

Data publicării:

„Jurnalul unei iubiri”, un spectacol de teatru-dans și multimedia, în două acte, realizat de coregrafa și regizoarea Andreea Tănăsescu, va avea premiera vineri, 10 martie, ora 18:30, pe scena Operei Naționale București.  Cum să transformi istoria modernă într-o lecţie, pentru a-i explora multiplele dimensiuni, straturi de informaţie, ficţiune, emoţie şi sens? Andreea Tănăsescu realizează acest lucru prin intermediul spectacolului pe care ni-l propune.

Jurnalul unei iubiri este un spectacol complex de teatru-dans, o creație originală realizată în primă audiție pe scena Opere Naționale București, într-o formulă stilistică și compozițională unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul de expresie corporală, în imagini.  Proiectul a fost realizat printr-un program nou inițiat de către Opera Națională București, numit ,,Lovitură de teatru la Operă", program dedicat artiștilor creatori români. În spectacol vor juca excepționalii actori: Irina Movilă, Armand Calotă, Gavril Pătru alături de balerinii Operei Naționale București Andreea Vălean, Andrea Caleffi, Jacob Connor, George Pleșca, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Maxime Latapie, Horia Bucur.

 

Autoarea conceptului: coregrafa și regizoarea Andreea Tănăsescu își propune să realizeze o radiografie a iubirii dintre marele compozitor George Enescu și soția sa - Prințesa Maria Cantacuzino, folosindu-se de mijloacele cele  mai inovative, modern-contemporane și expresive, combinând teatrul cu dansul și efectele multi-media/sonore. Pe fondul radiografiei marii iubiri, spectacolul dă viață și realității perioadei istorice românești cuprinsă între anii 1900 și 1935, cu parfumul şi evenimentele importante care i-au marcat pe protagonişti.

Având ca bază poveştile de iubire ale prinţesei (Maruca) Maria Cantacuzino cu violonistul şi compozitorul George Enescu, textul creat tot de  Andreea Tănăsescu proiectează motivul şi modelul faustic în istoria interbelică românească, amorsând în egală măsură memoria ca act de reconstituire, de regăsire a trecutului, cât şi o asociere a istoriei moderne cu mitul şi cu ritualicul.

Spectacolul este un mecanism, o articulare ritmată de pasiune, (cu rătăcirile ei), legând criza personală de destrămarea lumii (a Europei în preajma celui de-al doilea război mondial). Textul spectacolului este inspirat de Jurnalul Mariei Cantacuzino Enescu: Umbre și lumini”.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Teatru - Opera


Get it on App Store Get it on Google Play



pixel