Top-modelul britanic Kate Moss a lansat joi un site propriu de produse cosmetice şi accesorii, încercând astfel la vârsta de 48 de ani să se reinventeze şi să devină o personalitate în domeniul wellnessului, după modelul unor celebrităţi care şi-au construit în ultimii ani adevărate imperii în sectorul comerţului electroni.
Prin intermediul acestui site, Kate Moss, o legendă în industria modei, cunoscută şi datorită pasiunii sale pentru petreceri şi relaţiilor ei cu artişti celebri, precum actorul american Johnny Depp şi muzicienii rock britanici Pete Doherty şi Jamie Hince, promovează un stil de viaţă bazat pe natura "cosmică".
Noul site comercializează seruri de înfrumuseţare cu CBD (canabidiol) şi colagen la preţul de 105 lire sterline (aproximativ 120 de euro), ceaiuri (20 de lire sterline) şi parfumuri "sacre" (120 de lire sterline), care vor "să echilibreze corpul şi sufletul cu mediul natural şi cu ciclurile circadiene".
Deşi continuă să fumeze, Kate Moss repetă în interviurile sale că nu mai consumă alcool şi că excesele sale din tinereţe au rămas în trecut.
"Îmi place să dansez (...), dar nu îmi mai place să nu mai deţin controlul asupra propriei persoane", a dezvăluit ea în emisiunea "Desert Island Discs", difuzată de BBC.
Francezul Eric Briones, autorul cărţii "Luxe et digital", care va fi lansată în octombrie de editura Dunod, consideră că "frumuseţea şi wellnessul vor deveni noii factori de creştere în sectorul luxului", iar această tendinţă se manifestă prin înmulţirea brandurilor şi a site-urilor de comerţ electronic deţinute de diverse celebrităţi.
Kate Moss, supranumită la începuturile carierei sale "waif" (termen peiorativ care se referă la o tânără slabă şi neîngrijită, de obicei fără adăpost) din cauza siluetei sale minione, a fost una dintre reprezentantele unei tendinţe din modă care promova manechinele foarte slabe, denumite "heroin chic" în anii 1990 şi la începutul anilor 2000.
Ea a reprezentat o schimbare radicală faţă de era manechinelor cu siluete sculpturale, precum Cindy Crawford şi Naomi Campbell, înainte de apariţia altor tipare de frumuseţe, cu forme mai planturoase, precum starleta de reality-show Kim Kardashian.
Kim Kardashian şi una dintre surorile ei, Kylie, au lansat deja branduri care generează venituri de sute de milioane de dolari.
Averea starletei Kim Kardashian a fost estimată la 1 miliard de dolari de revista Forbes, iar cea a modelului Kylie Jenner la aproximativ 600 de milioane de dolari.
Alte vedete din muzică (Selena Gomez, Rihanna, Lady Gaga) şi din cinematografie (Jessica Alba, Gwyneth Paltrow) au creat la rândul lor adevărate imperii în domeniul comerţului electronic sau al produselor cosmetice.
Kate Moss s-a evidenţiat în afara podiumurilor de modă şi a studiourilor fotografice prin intermediul unor colaborări cu brandul TopShop, devenit între timp o victimă a pandemiei de COVID-19 şi achiziţionat de grupul Asos.
Ea a lansat în 2016 şi o agenţie artistică proprie, Kate Moss Agency (KMA), iar una dintre clientele principale ale acesteia este fiica vedetei britanice, Lila Moss, devenită şi ea manechin, alături de alţi copii ai unor vedete, precum Ella Richards (nepoata rockerului Keith Richards), şi de artişti deja consacraţi, precum cântăreaţa Rita Ora., notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News