Mara Bănică: Pagubă imensă! În situația mea sunt sute de români. Mi se pare strigător la cer

Data publicării:
Mara Bănică
Descriere foto: Mara Bănică

Mara Bănică a povestit ce a pățit.

Jurnalista Mara Bănică a împărtășit recent pe rețelele sociale o experiență neplăcută legată de anularea unui zbor. Într-o postare pe Facebook, aceasta a dezvăluit că, în ciuda anulării zborului de vineri, nu va primi despăgubiri pentru banii pierduți pe biletele de avion și pentru cheltuielile suplimentare generate de această situație.

 

Aceasta a menționat că nu este singura persoană afectată, ci sute de români se află în aceeași situație, cu zboruri anulate în acea zi. Frustrarea este amplificată de faptul că, în teorie, ar trebui să existe măsuri de protecție și compensație în cadrul Uniunii Europene pentru astfel de incidente.

 

Situația semnalată de Mara Bănică atrage atenția asupra dificultăților cu care se confruntă călătorii atunci când zborurile sunt anulate și nu există mecanisme eficiente pentru recuperarea cheltuielilor. Rămâne de văzut dacă autoritățile sau companiile aeriene vor răspunde acestei probleme și vor implementa soluții pentru a preveni astfel de situații pe viitor.

 

„Astazi am aflat ca nu vom primi despagubiri pentru zborul anulat vineri. Asadar, pe langa banii pierduti pe biletele de avion (5 la numar), mai adaugam si 2 camere de hotel de 5 stele platite din buzunar, plus noul drum spre casa. O paguba de aproape 3000 de euro. In situatia noastra sunt sute de romani carora li s au anulat, vinerea trecuta, zborurile. Mi se pare strigator la cer sa nu poti sa ti recuperezi banii. Intr o Europa care te protejeaza, teoretic”, a scris Mara Bănică pe Facebook.

 

Pentru a face față mai bine situațiilor în care zborurile sunt anulate și pentru a minimiza pierderile financiare, iată câteva sfaturi utile:

 

Informarea cu privire la drepturile pasagerilor conform legislației europene (Regulamentul (CE) nr. 261/2004) este esențială. Aceasta include dreptul la despăgubiri, rambursări și asistență în caz de anulare sau întârziere a zborului.

În cazul anulării zborului, contactează imediat compania aeriană pentru a cere informații despre opțiunile disponibile, precum reprogramarea zborului, rambursarea costurilor sau despăgubiri.

Păstrează toate chitanțele și documentele referitoare la cheltuieli suplimentare (hotel, transport, mese). Acestea vor fi necesare pentru cererea de despăgubire.

Încheie o asigurare de călătorie care acoperă anulările de zbor. Aceasta poate oferi o plasă de siguranță financiară în astfel de situații.

Fiecare companie aeriană are politici diferite privind anulările și despăgubirile. Verifică aceste politici înainte de a rezerva biletele.

În cazul în care ai dificultăți în obținerea despăgubirilor, contactează organizațiile de protecția consumatorilor pentru asistență.

În unele cazuri, să faci publică situația pe rețelele sociale sau să apelezi la mass-media poate duce la o rezolvare mai rapidă din partea companiei aeriene.

 

VEZI ȘI: Șerban Huidu, mesaj pentru „puritanii care au aruncat cu noroi”: Mai ușor cu pianul pe scări! Ați uitat ce făceați voi?!:

https://www.spectacola.ro/serban-huidu-mesaj-pentru-puritanii-care-au-aruncat-cu-noroi-mai-usor-cu-pianul-pe-scari-ati-uitat-ce-faceati-voi_40621.html

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Spectacola Team | Categorie: Stiri


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel