Muzeul Prado din Madrid a retras pe neaşteptate miercuri seară o pictură datând din secolul al XIX-lea, care făcea parte dintr-o expoziţie dedicată artistelor spaniole, după ce o investigaţie online a scos la iveală că autorul operei era de fapt un bărbat.
Muzeul Prado din Madrid a retras pe neaşteptate miercuri seară o pictură datând din secolul al XIX-lea, care făcea parte dintr-o expoziţie dedicată artistelor spaniole, după ce o investigaţie online a scos la iveală că autorul operei era de fapt un bărbat, informează Agerpres.
Expoziţia ''Invitadas'' (''invitate'', n.r) s-a deschis săptămâna trecută şi se doreşte o meditaţie asupra rolului femeilor în arta spaniolă în perioada 1833-1931.
Expoziţia temporară, care cuprinde 134 de lucrări, prima găzduită de Prado după ce muzeul spaniol şi-a redeschis porţile în iunie, la finalul perioadei de izolare instituită la nivel naţional, a inclus o pânză deteriorată, identificată cu titlul ''Family Scene'' şi considerată ca aparţinând artistei andaluze Concepcion Mejia de Salvador.
Afişată cu mândrie într-o încăpere separată, pictura - având zgârieturi vizibile şi înfăţişând trei femei îndreptându-şi privirile de la muncile domestice la un bătrân care îşi ia la revedere de la un băiat - ar fi trebuit să sublinieze marginalizarea istorică a artistelor femei.
Concha Diaz, autoarea unui blog pe teme artistice, a ridicat mai multe semne de întrebare în ceea ce priveşte autorul picturii şi a pornit o investigaţie în arhive pentru a afla adevărata identitate a operei: ''Soldier's Departure'', de Adolfo Sanchez Mejia.
Indiciul final a fost semnătura distinctivă a artistului care poate fi zărită estompat în colţul din dreapta jos.
Mulţumindu-i lui Diaz pentru munca de cercetare depusă, muzeul Prado a precizat că gafa subliniază nevoia unei cercetări mai ample asupra pictoriţelor din secolele trecute, potrivit agerpress.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News