Tot ce trebuie să știi despre POLEI. De ce apare ”gheața neagră” pe PODURI în această perioadă și ce ai de făcut. Titi Aur: Similar cu acvaplanarea. Cum testezi aderența

Data publicării:
Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a vorbit în exclusivitate pentru DC NEWS despre accidentele provocate din cauza poleiului.

Peste 20 de mașini au fost implicate astăzi într-un accident în zona pasajului Sălăjan ( Vezi AICI știrea). Mașinile au fost scăpate de sub control din cauza poleiului format în zonă, iar, din relatările martorilor, șoseaua ar fi fost udată de aspersoarele care au pornit cu puțin timp înainte. Din cauza temperaturii scăzute, apa a înghețat, formând polei. Așa s-a ajuns la un carambol cu zeci de mașini. În acest context, DC NEWS l-a contactat pe Titi Aur, expert în conducere defensivă, pentru a ne explica la ce ar trebui să fie atenți șoferii atunci când circulă pe un pod, în timpul perioadelor de vreme rece.

"Gheața neagră"

"În acest caz, dacă ajungi deja să fii cu viteză pe polei, pe gheața neagră, nu prea mai ai ce să faci și atunci nu există decât anticipare. Ce înseamnă anticipare? Înseamnă să fiu atât de pregătit, atât de instruit atunci când mă urc la volan, să știu la ce mă pot aștepta. Și la ce mă pot aștepta? Când venind de la temperatură ridicată 7-10 grade și într-o anumită perioadă, de obicei noaptea sau spre dimineață ajungem să fie cu minus, 2-3 până la 4 grade, trebuie să știm că umiditatea din atmosferă se condensează, se face umezeală pe asfalt și devine asfaltul negru, pentru că este umed, și astfel se poate transforma în anumite condiții în gheață neagră, adică polei.

Unde se întâmplă asta? Se întâmplă pe poduri, de exemplu, pentru că pământul are inerție termică mare, adică a fost cald mult timp, pământul este relativ cald, adică are 5-7 grade, și, când vine frigul pe o perioadă scurtă de timp, de câteva ore, asfaltul nu îngheață pentru că are pământul acea inerție termică. În schimb, când urcăm pe un pod, podul, care are curentul de aer și pe dedesupt, și pe dedeasupra, este mult mai subțire, se răcește mult mai repede.

 

Citește continuarea pe DC NEWS



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Categorie: Sanatate


Get it on App Store Get it on Google Play



pixel